شهید سیدعبــاس حســینی چمازکتی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید سیدعبــاس حســینی چمازکتی

جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران

شهید سیدعبــاس حســینی چمازکتی

آنچه ملاحضه می فرمائید در مورد شهید والا مقام سیدعباس حسینی چمازکتی از شهدای دانش آموز شهرستان قائم شهر می باشد که به همت اعضای جنبــش دانـــش آمـــوزی استان مازندران پژوهش و ارائه شده است . انشاءالله مورد قبول قرار گیرد.
نام پدر : میر محمد حسین
تاریخ تولد : 1349/12/01
تاریخ شهادت : 1366/04/01
محل تولد : قائم شهر
گلزار شهدای درویش مزار چمازکتی قائم شهر
نحوه شهادت : اصابت ترکش به پا وزدن تیر خلاصی دشمن به سر
محل شهادت : ماووت- عملیات والفجر 10
منتظر نظرات و پیشنهادات و اطلاعات شما هستیم.

آخرين مطالب

۲ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است


بسم الله الرحمن الرحیم

ولا تحسبن الذین قتلوا فی سبیل ا... امواتا بل احیاءهم عند ربهم یرزقون

گمان مکنید کسانی که در راه خدا کشته شده اند مرده اند بلکه آنان زنده اند و نزد پروردگارشان روزی می خورند

ان الموت الذی تفرون منه فان ملاقیکم : آن مرگی که شما از آن فرار می کنید حتماً به شما خواهد رسید.

بنام خدای آسمانها ، بنام خدای زمین و دریا ، بنام خدای ستارگان ، بام خدای جنبندگان و بنام خدای رزمندگان

با درود و سلام به سومین و دوازدهمین اختر تابناک امامت و ولایت حضرت اباعبدالله الحسین و حضرت حجة ابن الحسن عسکری و با درود به پیشگاه نائب بر حقّش پیر جماران وبا سلام خدمت کلیه نیروهای رزمنده در خط قرآن و اسلام و با درود به ارواح طیبۀ شهدا و با سلام به خانوادة عزیز شهدا، مفقودین، جانبازان، و اسرا و با سلام خدمت امت حزب الله.

با سپاس به درگاه خداوند قادر و متعال که تا این لحظه عمری به من عطا فرموده و به من سعادتی بخشیده تا در جبهه های حق علیه باطل حضور یابم و از دین کتاب آسمانیش دفاع و محافظت کنم سخنم را آغاز می کنم.

ابتدا سخنی با امت حزب الله : برادران و خواهران همیشه در صحنه، بعنوان برادر کوچکتر صحبتی با شما دارم همانگونه که تا بحال در صحنه حضور داشتید و از رزمندگان پشتیبانی نمودید کمک های بی دریق خود را به جبهه ها لحظه ای متوقف ننمائید که تنها با یاری و کمک شما جنگ به پیروزی خواهد رسید و راه کربلا و قدس باز خواهد شد و به برادران و پدرانتان که در حال نبرد می باشند یاری رسانید که درس همین یاری و کمک ها پیروزی حاصل می شود. پدران و مادران فرزندانتان را در راه اسلام و قرآن پرورش دهید و به آنان نماز و قرآن بیاموزید و در تحصیل علم به انان یاری کنید که در آینده به وجود اینان مملکت نیاز خواهد داشت به فرزندانتان در مشکلات مادی ومعنوی کمک کنید و هزینه تحصیل شان را فراهم نمائید با فرزندانتان خوش برخورد باشید زیرا با همین برخوردها آنان خو می گیرند.

چند سخنی با پدر بزرگوارم دارم : پدر عزیزم میدانم که برایم زحمت کشیدی در آفتاب ------ و سوزان عرق ریختی و ( این قسمت از متن ناخوانا می باشد ) در آموختن علم یاری رساندی و زحمتهای فراوان کشیدی و سپس فرزندت بی هدف از دار دنیا نرفت و باید افتخار کنی که فرزندت را در راه دین و آئین فدای اسلام و قرآن کردی در فراغ پسرت نگرانی مکن زیرا در آن جهان به ملاقاتتان خواهم آمد پدرم مرا ببخشید که بیش از نتوانستم در خدمتتان باشم و به شما کمک کنم پدرم حلالم کنید.

و امّا مادرم : نمی دانم چگونه از شما تشکر و قدر دانی کنم شما بی خوابی کشیدید با مشکلات زندگی روبرو بودید سختیهای فراوانی را در طول زندگی تحمل کردید تا اینکه مرا بزرگ کردید برایم زحمت کشیدید تا فرزندت را با این سن رساندید و فرزندت را در راه قرآن دادید مادرم ( این قسمت از متن ناخوانا میباشد) می توانید صبور باشید همانطور که تا بحال برد باری را پیشه کرده بودید از پس نیز پیشه کنید بدی های مرا ببخشید و حلالم کنید زیرا که بهشت زیر پای مادر است مادرم چنانچه جنازه فرزندت از کربلای خونین حسین نیامد نگران مباشید، زیرا ابوالفضل العباس خود به کفن و دفن شهدا خواهد پرداخت.

امّا سخنی با برادرانم : برادران عزیزم بعنوان برادر کوچکتر صحبتی با شما دارم چنانچه بدی از من دیدید به بزرگواری خودتان مرا ببخشید و در مورد عفو خود قرار دهید . درستان را بخوبی بخوانید مخصوصاً برادر کوچکترم که سفارش می نمایم درس خود را بخوانید که بعدها بدردتان خواهد خورد در همه جا با هم و متحد باشید و به پدر و مادرتان یاری رسانید مبادا که باعث آزردگی آنان شوید.

سفارشی به خانوادة عزیزم دارم : چنانچه سعادت یافتم و به شهادت رسیدم مرا در گلستانی که جَدِّ بزرگوارم و پسر عموهای شهیدم سیّد اسماعیل حسینی و سیّد مهدی حسینی تدفین شده اند در کنار آنان دفن نمائید. ماهی یکبار هم که شده مراسم دعای کمیل را برسر مزارم برگزار نمائید و مطلب دیگر اینکه برای مراسم ختم و سوم و هفتم به هیچ وجه تشریفات قائل نشوید و به سادگی مجلس را پیش برید.

امّا شما ای دوستان و همکلاسیانم می خواهم که مرا ببخشید و رضایت دبیران را نیز جلب نمایید و راهم را ادامه دهید و این را هم بگویم هدفم بجز یاری دین خدا چیزی نبوده است و از امت حزب الله تقاضا دارم که از سخنانی که در شأن آنها نیست خودداری کنند نگویند که آن آقا برای گرفتن مدرک به جبهه رفته است کسی که به جبهه می رود از تمام این مسائل می گذرد. نماز جماعت را بپا دارید و مسجد را ترک نکنید دیگر عرضی ندارم. خداحافظ والسلام

سیّد عباس حسینی

A-B-H

14/2/66

من جوان بودم و رفتم مرا یاد کنید همه با سوره الحمد مرا یاد کنید

فاتحه مع الصلواة

برای خشنودی امام زمان و برای سلامتی رهبر کبیر انقلاب صلواتی عنایت بفرمائید.

برای سلامتی رزمندگان سلحشور اسلام و برای پیروزی سنگر نشینان توحید و آزادی کربلای خونین حسینی صلوات دوم را بلندتر از این عنایت بفرمائید.

برای شادی روح شهدای جنگ تحمیلی و کربلای ایران و برای شادی شهیداناین محل و این قبرستان بلاخص شهید منظور صلوات قراح تری عنایت بفرمائید.

میثم میثم
۲۴ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۶ موافقين ۱ مخالفين ۰ ۰ نظر
شهید سید عباس حسینی ، اهل روستای چمازکتی شهرستان قائمشهر بود. وی از همان نوجوانی به فعالیت های فرهنگی و اسلامی در مساجد و محافل فرهنگی علاقه زیادی نشان می داد وهمچنین عضو کانون پرورش فکری شهرستان قائمشهر نیز بود.
سید عباس 16 سال داشت که به صورت داوطلبانه برای دفاع از سرزمین و کیان ایران اسلامی به جبهه های حق علیه باطل رفت.
این شهید بزرگوار سرانجام  در سال 66 در منطقه عملیاتی ماموت ودر عملیات کربلای 10 به درجه رفیع شهادت نایل آمد.
در فرازهایی از وصیت نامه این شهید آمده است:

پدران و مادران، فرزندانتان را در راه اسلام پرورش دهید، به آنان نماز و قرآن بیاموزید و در تحصیل علم به آنان یاری کنید که در آینده مملکت به وجود آنها نیاز خواهد داشت. به فرزندانتان در مشکلات مادی و معنوی کمک کنید و هزینه تحصیلشان را فراهم نمایید. با فرزندانتان خوش رفتار باشید، زیرا با همین برخوردها آنها خو می گیرند.
میثم میثم
۲۴ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۲۵ موافقين ۱ مخالفين ۰ ۰ نظر